Regulamin serwisu maturzysta.edu.pl

§ 1 Postanowienia wstępne

  1. Serwis internetowy maturzysta.edu.pl prowadzony jest przez Edukom Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0001077735, NIP 7252338914, REGON 527275950, kapitał zakładowy 10.000 zł.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających z Serwisu internetowego i określa zasady korzystania z Serwisu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów świadczenia usług edukacyjnych z Klientem na odległość za pośrednictwem Serwisu internetowego.

§ 2 Definicje

  1. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy o świadczenie usług, w tym sposobu płatności.
  2. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy przyznają szczególną zdolność prawną do dokonywania Zamówień w Serwisie internetowym;
  3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz 93 ze zm.);
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową albo nieposiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  5. Koszyk – element oprogramowania Serwisu internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Usługi, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności liczby usług,
  6. Materiały pokazowe – Treści udostępniane Klientom w Serwisie internetowym nieodpłatnie,
  7. Okres dostępu – określony przedział czasu, w którym Klient jest uprawniony do korzystania z Usługi,
  8. Panel Klienta – panel utworzony w systemie informatycznym Serwisu internetowego, do którego dostęp zabezpieczony jest uprzednią weryfikacją loginu i utworzonego hasła umożliwiający Klientowi;
  9. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Serwisu internetowego,
  10. Regulamin – niniejszy Regulamin Serwisu internetowego;
  11. Serwis internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Edukom, dostępny pod adresem maturzysta.edu.pl, za pośrednictwem którego Klient może w nabyć dostęp do Usługi;
  12. Edukom – Edukom Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0001077735, NIP 7252338914, REGON 527275950, kapitał zakładowy 10.000zł.
  13. Strona internetowa Serwisu – oznacza strony internetowe, pod którymi Edukom prowadzi Serwis internetowy, działające w domenie maturzysta.edu.pl,
  14. Treści – materiały udostępniane na indywidualne żądanie Klienta. Treści mogą być dostępne w Serwisie płatnie lub bezpłatnie, pojedynczo (Materiał) lub w zbiorach (Pakietach lub Katalogach). Baza Treści jest aktualizowana okresowo przez Edukom. Ilości i rodzaj Treści dostępnych w Serwisie mają charakter zmienny w czasie.
  15. Umowa o świadczenie usług – umowa zawierana za pośrednictwem Serwisu internetowego pomiędzy Edukom a Klientem, poprzez akceptację Regulaminu i warunków Zamówienia,
  16. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Serwisu internetowego), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
  17. Usługa – świadczenie Edukom polegające na zapewnieniu Klientowi dostępu do wybranych przez niego Treści w postaci cyfrowej drogą elektroniczną
  18. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
    Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o świadczenie usług z Edukom.

§ 3 Kontakt z Serwisem

  • Adres Edukom: Jana Matejki 9, 91-402 Łódź
  • Adres do korespondencji: Milionowa 21, 93-105 Łódź
  • Adres e-mail Edukom: kontakt@maturzysta.edu.pl
  • Klient może porozumiewać się ze Edukom za pomocą wskazanego w ustępie 2 adresu mailowego.

§ 4 Wymagania techniczne

Do korzystania ze Serwisu, w tym przeglądania dostępnych w nim Usług oraz składania zamówień, niezbędne są:
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetowa obsługującą JavaScript oraz pliki cookies.
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

§ 5 Informacje ogólne

  1. Edukom w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie katalogu Treści w Serwisie oraz Materiałów pokazowych nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Usługi oferowane w Serwisie możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Serwisie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
    Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Serwisu internetowego, Strony internetowej lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Edukom, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  4. Akceptacja postanowień Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna dla złożenia Zamówienia.
  5. Treści udostępniane przez Edukom mogą być przeglądane jedynie w okresie obowiązywania złożonego przez Klienta Zamówienia i tylko za pośrednictwem Serwisu. Brak jest możliwości pobrania Treści przez Klienta na dysk celem korzystania z nich poza Serwisem, chyba że Serwis przewiduje możliwość pobrania danych Treści.

§ 6 Zasady składania Zamówienia

  1. Edukom umożliwia składanie Zamówień za pośrednictwem Serwisu internetowego.
  2. Klient może składać zamówienia w Serwisie internetowym za pośrednictwem Strony internetowej Serwisu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. W celu złożenia Zamówienia Klient:
    1. dodaje wybrane Treści do koszyka, co następuje przez wybór polecenia „DODAJ DO KOSZYKA” pod danymi Treściami, które dostępne są w Serwisie internetowym,
    2. uzupełnia Formularz zamówienia, który obejmuje imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie danych tzw. firmowych, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również numeru NIP.
    3. wybiera sposób zapłaty należności wynikających z umowy. W zależności od wybranego sposobu zapłaty Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności oraz do podania dodatkowych danych niezbędnych do sfinalizowania płatności.
    4. przesyła Edukom Zamówienie za pomocą udostępnionej w tym celu funkcjonalności Serwisu internetowego (przycisk: „Zamawiam i płacę”). W przypadku Klienta, który nie posiada Konta w Panelu klienta i nie akceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest także akceptacja Regulaminu oraz Polityki prywatności.
  4. Klient ma możliwość modyfikacji Zamówienia oraz udostępnianych danych do momentu wybrania przycisku potwierdzającego złożenie zamówienia.
  5. Po złożeniu Zamówienia, Klient drogą mailową niezwłocznie otrzyma automatyczną wiadomość zawierające wszystkie istotne informacje dotyczące Zamówienia. Jest to równoznaczne z potwierdzeniem przez Serwis internetowy otrzymania Zamówienia i jego akceptacji.
  6. Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Edukom otrzymania Zamówienia.
  7. W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia oraz w innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia (zapłaconej ceny) na rzecz Konsumenta.
  8. Zakupione Treści udostępniane są Klientowi na czas wskazany w opisie zamieszczonym na Stronie internetowej Serwisu internetowego.
  9. Zapisane przez Klienta treści (zachowane np. pod postacią screenów, zdjęć) po upływie czasu dostępu do tych treści w serwisie Klient ma prawo używać tylko i wyłącznie na własny użytek.
  10. Rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób zapisanych przez Klienta treści zarówno w trakcie trwania umowy jak i po jej zakończeniu (zablokowaniu dostępu do serwisu) jest niedozwolone, przy czym EUKOM Sp. z o.o. (właściciel serwisu) w przypadku stwierdzenia naruszenia regulaminu i rozpowszechniania treści przez Klienta ma prawo dochodzenia roszczeń na zasadach kodeksu cywilnego.

§ 7 Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Edukom umożliwia Klientowi następujące metody płatności: Płatność za pośrednictwem systemu Przelewy24
  2. Aktualne sposoby płatności określone są w Serwisie Internetowym w zakładce „Metody płatności”. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranej przez Klienta Usługi.
  3. Treści zostaną udostępnione Klientowi w Panelu klienta, niezwłocznie po dokonaniu przez Klienta płatności.

§ 8 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy o świadczenie usług bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Treści Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie.
  3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Edukom oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty na adres korespondencyjny, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Edukom – dane kontaktowe Edukom zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Edukom niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. Skutki odstąpienia od Umowy:
    1. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
    2. W przypadku odstąpienia od Umowy Edukom zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
    3. Zwrotu płatności Edukom dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
    1. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Edukom o utracie prawa odstąpienia od Umowy.

§ 9 Reklamacja i gwarancja

  1. Klient ma prawo do reklamacji.
  2. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Edukom.
  3. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis problemu, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z reklamacją.
  4. Edukom ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. W przypadku złożenia przez Klienta reklamacji której dane nie pozwalają na odniesienie się do jej merytorycznej zasadności Edukom zastrzega sobie prawo do żądania uzupełnienia niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji danych w terminie 7 dni. Brak uzupełnienia danych wskazanych w wezwaniu skutkować będzie pozostawieniem reklamacji bez rozpoznania.
  5. Klient ma prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym lub w przypadku konsumenta w postępowaniach mediacyjnym lub przed sądem polubownym. Zasady i procedury dostępu do pozasądowego dochodzenia roszczeń przez konsumentów określane są odrębnie w przepisach lub dokumentach powołujących instytucje prowadzące taką działalność lub wydanych przez nie aktach wewnętrznych (np. regulaminy, statuty).

§ 10 Dane osobowe w Serwisie internetowym

Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności

§ 11 Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.08.2025 r.
  2. W sprawach nieuregulowanych w tym Regulaminie, mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne, właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Edukom zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Edukom poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  4. Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania w Panelu klienta nastąpiła zmiana Regulaminu, Klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach.
  5. W przypadku braku akceptacji warunków regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, korzystanie z Serwisu internetowego nie jest możliwe.
  6. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień regulaminu.

Załącznik nr 1: Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

[miejscowość], dn. [data]

[imię, nazwisko i adres konsumenta]

Edukom sp. z o.o.
Ul. Jana Matejki 9, 91-402 Łódź

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2019.134 dnia 26 stycznia 2019) odstępuję od umowy nr ……………………………………. zawartej dnia ……………….. dotyczącej ………………………………………………………… (nazwa usługi)

[podpis konsumenta]