Regulamin serwisu maturzysta.edu.pl
§ 1 Postanowienia wstępne
- Serwis internetowy maturzysta.edu.pl prowadzony jest przez Edukom Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0001077735, NIP 7252338914, REGON 527275950, kapitał zakładowy 10.000 zł.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających z Serwisu internetowego i określa zasady korzystania z Serwisu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów świadczenia usług edukacyjnych z Klientem na odległość za pośrednictwem Serwisu internetowego.
§ 2 Definicje
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy o świadczenie usług, w tym sposobu płatności.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy przyznają szczególną zdolność prawną do dokonywania Zamówień w Serwisie internetowym;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz 93 ze zm.);
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową albo nieposiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Koszyk – element oprogramowania Serwisu internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Usługi, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności liczby usług,
- Materiały pokazowe – Treści udostępniane Klientom w Serwisie internetowym nieodpłatnie,
- Okres dostępu – określony przedział czasu, w którym Klient jest uprawniony do korzystania z Usługi,
- Panel Klienta – panel utworzony w systemie informatycznym Serwisu internetowego, do którego dostęp zabezpieczony jest uprzednią weryfikacją loginu i utworzonego hasła umożliwiający Klientowi;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Serwisu internetowego,
- Regulamin – niniejszy Regulamin Serwisu internetowego;
- Serwis internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Edukom, dostępny pod adresem maturzysta.edu.pl, za pośrednictwem którego Klient może w nabyć dostęp do Usługi;
- Edukom – Edukom Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0001077735, NIP 7252338914, REGON 527275950, kapitał zakładowy 10.000zł.
- Strona internetowa Serwisu – oznacza strony internetowe, pod którymi Edukom prowadzi Serwis internetowy, działające w domenie maturzysta.edu.pl,
- Treści – materiały udostępniane na indywidualne żądanie Klienta. Treści mogą być dostępne w Serwisie płatnie lub bezpłatnie, pojedynczo (Materiał) lub w zbiorach (Pakietach lub Katalogach). Baza Treści jest aktualizowana okresowo przez Edukom. Ilości i rodzaj Treści dostępnych w Serwisie mają charakter zmienny w czasie.
- Umowa o świadczenie usług – umowa zawierana za pośrednictwem Serwisu internetowego pomiędzy Edukom a Klientem, poprzez akceptację Regulaminu i warunków Zamówienia,
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Serwisu internetowego), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
- Usługa – świadczenie Edukom polegające na zapewnieniu Klientowi dostępu do wybranych przez niego Treści w postaci cyfrowej drogą elektroniczną
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o świadczenie usług z Edukom.
§ 3 Kontakt z Serwisem
- Adres Edukom: Jana Matejki 9, 91-402 Łódź
- Adres do korespondencji: Milionowa 21, 93-105 Łódź
- Adres e-mail Edukom: kontakt@maturzysta.edu.pl
- Klient może porozumiewać się ze Edukom za pomocą wskazanego w ustępie 2 adresu mailowego.
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Serwisu, w tym przeglądania dostępnych w nim Usług oraz składania zamówień, niezbędne są:
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetowa obsługującą JavaScript oraz pliki cookies.
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
§ 5 Informacje ogólne
- Edukom w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie katalogu Treści w Serwisie oraz Materiałów pokazowych nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Usługi oferowane w Serwisie możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Serwisie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Serwisu internetowego, Strony internetowej lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Edukom, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
- Akceptacja postanowień Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna dla złożenia Zamówienia.
- Treści udostępniane przez Edukom mogą być przeglądane jedynie w okresie obowiązywania złożonego przez Klienta Zamówienia i tylko za pośrednictwem Serwisu. Brak jest możliwości pobrania Treści przez Klienta na dysk celem korzystania z nich poza Serwisem, chyba że Serwis przewiduje możliwość pobrania danych Treści.
§ 6 Zasady składania Zamówienia
- Edukom umożliwia składanie Zamówień za pośrednictwem Serwisu internetowego.
- Klient może składać zamówienia w Serwisie internetowym za pośrednictwem Strony internetowej Serwisu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia Zamówienia Klient:
- dodaje wybrane Treści do koszyka, co następuje przez wybór polecenia „DODAJ DO KOSZYKA” pod danymi Treściami, które dostępne są w Serwisie internetowym,
- uzupełnia Formularz zamówienia, który obejmuje imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie danych tzw. firmowych, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również numeru NIP.
- wybiera sposób zapłaty należności wynikających z umowy. W zależności od wybranego sposobu zapłaty Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności oraz do podania dodatkowych danych niezbędnych do sfinalizowania płatności.
- przesyła Edukom Zamówienie za pomocą udostępnionej w tym celu funkcjonalności Serwisu internetowego (przycisk: „Zamawiam i płacę”). W przypadku Klienta, który nie posiada Konta w Panelu klienta i nie akceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest także akceptacja Regulaminu oraz Polityki prywatności.
- Klient ma możliwość modyfikacji Zamówienia oraz udostępnianych danych do momentu wybrania przycisku potwierdzającego złożenie zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient drogą mailową niezwłocznie otrzyma automatyczną wiadomość zawierające wszystkie istotne informacje dotyczące Zamówienia. Jest to równoznaczne z potwierdzeniem przez Serwis internetowy otrzymania Zamówienia i jego akceptacji.
- Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Edukom otrzymania Zamówienia.
- W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia oraz w innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia (zapłaconej ceny) na rzecz Konsumenta.
- Zakupione Treści udostępniane są Klientowi na czas wskazany w opisie zamieszczonym na Stronie internetowej Serwisu internetowego.
- Zapisane przez Klienta treści (zachowane np. pod postacią screenów, zdjęć) po upływie czasu dostępu do tych treści w serwisie Klient ma prawo używać tylko i wyłącznie na własny użytek.
- Rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób zapisanych przez Klienta treści zarówno w trakcie trwania umowy jak i po jej zakończeniu (zablokowaniu dostępu do serwisu) jest niedozwolone, przy czym EUKOM Sp. z o.o. (właściciel serwisu) w przypadku stwierdzenia naruszenia regulaminu i rozpowszechniania treści przez Klienta ma prawo dochodzenia roszczeń na zasadach kodeksu cywilnego.
§ 7 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Edukom umożliwia Klientowi następujące metody płatności: Płatność za pośrednictwem systemu Przelewy24
- Aktualne sposoby płatności określone są w Serwisie Internetowym w zakładce „Metody płatności”. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranej przez Klienta Usługi.
- Treści zostaną udostępnione Klientowi w Panelu klienta, niezwłocznie po dokonaniu przez Klienta płatności.
§ 8 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy o świadczenie usług bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Treści Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Edukom oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty na adres korespondencyjny, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Edukom – dane kontaktowe Edukom zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Edukom niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Edukom zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrotu płatności Edukom dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Edukom o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 9 Reklamacja i gwarancja
- Klient ma prawo do reklamacji.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Edukom.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis problemu, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z reklamacją.
- Edukom ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. W przypadku złożenia przez Klienta reklamacji której dane nie pozwalają na odniesienie się do jej merytorycznej zasadności Edukom zastrzega sobie prawo do żądania uzupełnienia niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji danych w terminie 7 dni. Brak uzupełnienia danych wskazanych w wezwaniu skutkować będzie pozostawieniem reklamacji bez rozpoznania.
- Klient ma prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym lub w przypadku konsumenta w postępowaniach mediacyjnym lub przed sądem polubownym. Zasady i procedury dostępu do pozasądowego dochodzenia roszczeń przez konsumentów określane są odrębnie w przepisach lub dokumentach powołujących instytucje prowadzące taką działalność lub wydanych przez nie aktach wewnętrznych (np. regulaminy, statuty).
§ 10 Dane osobowe w Serwisie internetowym
Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności
§ 11 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.08.2025 r.
- W sprawach nieuregulowanych w tym Regulaminie, mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne, właściwe przepisy prawa polskiego.
- Edukom zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Edukom poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania w Panelu klienta nastąpiła zmiana Regulaminu, Klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach.
- W przypadku braku akceptacji warunków regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, korzystanie z Serwisu internetowego nie jest możliwe.
- Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień regulaminu.
Załącznik nr 1: Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
[miejscowość], dn. [data]
[imię, nazwisko i adres konsumenta]
Edukom sp. z o.o.
Ul. Jana Matejki 9, 91-402 Łódź
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2019.134 dnia 26 stycznia 2019) odstępuję od umowy nr ……………………………………. zawartej dnia ……………….. dotyczącej ………………………………………………………… (nazwa usługi)
[podpis konsumenta]